Opening van de kantine is zaterdag 21 september aanvang 16:30 uur kosten 6,= p.p.

Haven regels

Het is toegestaan zich op de haven te verplaatsen met fiets of bromfiets.

Het is toegestaan zich op de haven te verplaatsen met fiets of bromfiets.
Maar niet harder dan 5 km, en daar bij mogen zij niet de voetgangers hinderen. Men mag tot aan zijn boot fietsen(bromfietsen) om goederen af te zetten. Maar men moet daarna zijn fiets of bromfiets naar de daarvoor bestemde fietsenstalling brengen. Het vervoermiddel mag beslist niet op de stalen blijven staan.

Ook uw e-mailadres is voor ons handig.

Willen de leden die nog geen e-mailadres hebben op gegeven dit als nog zo spoedig mogelijk doorgeven aan de 1e secretaris U kunt dit door een email te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Of door in te logen en binnen uw profiel uw e-mailadres op te geven.

Er zijn ook een aantal leden die een verkeerd e-mail adres hebben opgegeven ( of een verouderd e-mailadres ) Willen diegene ook hun goede mailadres opsturen of controleren of deze nog goed is.

Er is een AED op de haven aanwezig

mededelingen AED

Geachte leden sinds kort is er op de haven een AED aanwezig, er zijn een aantal leden die daarvoor een cursus hebben gevolgd om het apparaat te bedienen. Voor verdere informatie kunt U bij de havenmeester terecht.

In telefoonkast naast de deur van het clubgebouw is de AED gemonteerd. De Sleutels van het toegangshek past ook op de kast waar de AED is in gemonteerd.

Regelgeving van het bestuur

De door het bestuur vastgestelde regelgeving, die al dan niet door de Algemene Ledenvergadering is bekrachtigd, omvat onder andere:

1. De maximale afmeting van schepen die toegelaten kunnen worden tot de haven bedraagt: lengte 10,50 meter, breedte 3,20 meter en diepgang 1,0 meter.
  2. Bijboten mogen niet op, in of aan het schip (davits) worden geborgen. Dit dient te gebeuren op een daarvoor bestemde plek op de wal.
  3. Het voetpad en het toegangpad naar het schip dient onkruidvrij te worden gehouden.
  4. De zelfwerkzaamheid dient volgens een rooster te worden uitgevoerd. Verhindering dient tenminste 3 dagen tevoren gemeld te worden. Bij nalatigheid kan het bestuur een boete opleggen van maximaal €25.Het rooster hangt in een kast aan de achterzijde (buiten) van de kantine.
  5. Leden van commissies, met uitzondering van de kascontrolecommissie, zijn vrijgesteld van de zelfwerkzaamheid.
  6. De contributie en het liggeld dienen jaarlijks voor 1 maart te zijn voldaan. Bij niettijdige voldoening wordt er €12 aan administratiekosten berekend.
  7. Bij het niettijdig melden van wijzigingen zoals adreswijzigingen, bijboten en boten etc. zal er maximaal €5 aan administratiekosten worden berekend.
  8. Buiten het seizoen dienen masten van schepen op de wal te zijn gestreken.
  9. Het spoelen van het dek met drinkwater is niet toegestaan.

Het Milieu

Op milieuvervuiling op de haven wordt streng toegezien. Afgewerkte olie, hydraulische olie, koelvloeistof, oliefilters, poetsdoeken, spuitbussen, verfblikken, verfresten, antivries, verduners, verfoplossers, af plakmaterialen, batterijen, accu’s, accuzuur, kitten en alle andere stoffen waarvan in redelijkheid kan worden aangenomen dat zij als chemisch afval kunnen worden aangemerkt, mogen niet op de haven worden achtergelaten.

Elk lid is persoonlijk verantwoordelijk voor het op de juiste wijze afvoeren van deze stoffen. Dit betekent dus: zelf meenemen en afgeven bij de chemokar, of op een andere wijze inleveren bij de gemeente.
Bij overtreding van deze regel zal het bestuur niet aarzelen het desbetreffende lid voor een royement voor te dragen tijdens de Algemene Ledenvergadering.

Regels ten behoeve van nieuwe leden

Bij elke vereniging moet men zich houden aan regels, ook bij de Watersportvereniging Leiden. Er is een onderscheid tussen regels die voortvloeien uit de Statuten,

Lees meer: Regels ten behoeve van nieuwe leden

Millieu regels

U dient zelf zorg te dragen voor de juiste afhandeling van uw afval. Het is niet toegestaan om Teer-, verf-, olieresten, plakband, kwasten of bilgenwater achter te laten. Als u klaar bent, levert u de sleutel van de milieukist weer in bij de hellingcommissie of de havenmeester.

De bootregels boot

U mag de motor van uw boot niet laten draaien als u op de helling ligt. Ook dient u ervoor te zorgen dat uw boot goed gesteund blijft liggen bij het behandelen van de onderkant.